Vi söker handläggare / administrativ assistent

Vi söker en handläggare alternativt administrativ assistent med tidigare erfarenhet av att självständigt handlägga ärenden på myndighet eller i privat regi. Arbetet består av sedvanliga arbetsuppgifter inom ärendehandläggning men fokus kommer att ligga på hantering av arbetstillståndsärenden med tillhörande administration. Erfarenhet av tidigare arbete med arbetstillstånd är därför meriterande. Det viktigaste är dock att du är snabblärd och ansvarsfull. Tjänsten föregås av en internutbildning inom arbetstillstånd som tillhandahålls av våra jurister.

Du kan överblicka en större mängd information och samtidigt ha en känsla för detaljer. Du kommer ha daglig kontakt med domstolar, myndigheter och klienter. Det är därför viktigt att du besitter social kompetens och har ett inre driv.

Krav är att du behärskar svenska och engelska och har erfarenhet från att arbeta som handläggare/administrativ assistent vid myndighet eller advokatbyrå. Det är meriterande om du har kunskaper i språk utöver svenska och engelska. Kunskaper i turkiska och ryska är särskilt meriterande.

Välkommen med din ansökan!